Буксирувальний трос для позашляховика: правила вибору аварійного аксесуару
Справжній позашляховик – це не просто автомобіль, а своєрідна філософія. Не кожен насмілиться стати власником такого монстра, але захоплюються ними всі. Там, де не завжди пройде й трактор, добре тюнінгований джип може проїхати без особливих зусиль. Але буває, що і позашляховик опиняється у складній ситуації. І тоді йому на допомогу прийде набір аварійних аксесуарів. Один із його елементів – буксирувальний трос для позашляховика. Він може знадобитися не лише на важкопрохідних трасах, але і в місті – сильний джип завжди готовий простягнути «буксир допомоги» у скрутну хвилину навіть більш важкому автомобільному побратимові.
Чому для позашляховиків потрібно вибирати спеціальні троси?
Троси – це поширені автомобільні аксесуари. Їх можна недорого купити буквально на кожному авторинку. Але власники позашляховиків знають, що звичайний автомобільний трос, наприклад, на 2 тонни, може при буксируванні створити більше проблем, ніж принести користі. Навіть середньостатистичний джип порве його, смикнувши лише раз, особливо якщо буксирувати автомобіль потрібно на гору або по бездоріжжю.
Для здійснення легкого або середнього по вазі буксирування бажано вибирати динамічні троси, запас яких перевищує масу автомобіля в 2,5-3 рази. Наприклад, для 1,5-2,5-тонного позашляховика підійде як мінімум 5-тонний трос. Але якщо при цьому автовласник мав необережність придбати неякісний товар невідомого виробника, то, швидше за все, він не витримає і половини заявленого навантаження. А відірвані гаки, що летять в лобове або заднє скло, - це досить серйозна небезпека.
Саме тому потрібно вибрати спеціальний динамічний (ривковий) трос для позашляховика, який має свої особливі характеристики. Він може розтягуватися, а потім повертатися до вихідної довжини. Коштує такий аксесуар не так дешево, як звичайний, але все ж ви можете значно заощадити, якщо замовите його в Інтернеті. Наприклад, в онлайн-гіпермаркеті Lido такі аксесуари представлені у великому асортименті.
На що звернути увагу при виборі тросу для позашляховика?
Здавалося б, що може бути простіше, ніж вибрати буксирувальний трос? Але власники позашляховиків знають, що у певних ситуаціях саме цей аксесуар може стати останньою надією вискочити із серйозної халепи. А це означає, що і вибирати його потрібно, враховуючи багато параметрів:
-
довжина: серед любителів екстриму саме цей параметр вважається одним із найважливіших. Якщо машину потрібно вирвати з бездоріжжя, то чим довшим буде трос, тим більше місця залишиться для маневрів. У даному випадку найкраще підійде 8-метровий аксесуар. Якщо ж планується буксирування по трасі, то його довжина не повинна перевищувати 6-7 метрів, інакше виникнуть проблеми як на міській вулиці, так і в лісі (навряд чи вийде вписатися в поворот). У такому випадку оптимальною буде довжина 4-6 метрів. Втім, за допомогою такого тросу цілком реально визволити позашляховик і з багнюки;
-
спосіб кріплення: у продажу є вироби з кріпленнями петля-петля (для з’єднання потрібно окремо купити скоби або в’язати вузли), петля-гак (досить зручний тип кріплення), гак-гак (металеві елементи повинні бути високої якості, інакше вони розігнутися і відірвуться навіть при невеликому зусиллі), петля-скоба (заводська), скоба-скоба. Вибираючи трос для джипу, врахуйте розміри вушок на своєму автомобілі;
-
матеріал: вироби з металу зараз майже не використовуються. Набагато кращі характеристики мають тканинні динамічні троси з синтетичних матеріалів і прошиті стропами.
Пам’ятайте, що надійний трос для автомобіля 4х4 – це, перш за все, ваша безпека, а також дбайливе буксирування транспортного засобу.